VeCrUsa, het reisplan - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu VeCrUsa, het reisplan - Reisverslag uit Enschede, Nederland van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

VeCrUsa, het reisplan

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 Oktober 2010 | Nederland, Enschede

Hallo iedereen!

Dit is het blog waarop ik zo vaak mogelijk een upedatje zal schrijven, zodat iedereen daar aan de andere kant van de oceaan toch enigszins mee kan genieten van mijn reisbelevenissen. Ik zal eerst even een uitleg geven over hoe de hele reis er globaal uit zal zien.

Ik vertrek over minder dan vier dagen al naar het heerlijk warme Venezuela, daar zal ik nog geen vrijwilligerswerk doen. Daar ga ik rondreizen met een groep mensen door het land (waaronder 5 nederlanders) en krijg ik 's ochtends spaanse les (wat best handig is aangezien ik nog niet verder kom dan olà chicka:P en waarschijnlijk schrijf ik dat zelfs al fout). Goed, daar ga ik dus bijvoorbeeld dolfijnen zien, over rivieren kayaken en de primitieve volkeren bezichtigen en als een backpack van 14 kilo nog niet genoeg is voor je arme rug slaap ik elke avond in een hangmat waarbij je zelf gewoon lekker mag kiezen welke twee tropische bomen de komende nacht de eer hebben je gewicht te mogen dragen. De laatste twee weken van de venezuelaanse reis zullen we met de groep de 'Roraima' beklimmen, wat met zijn 2875 meter 's werelds hoogste tafelberg is (whatever that may be:P maar klinkt spannend toch?:D) daarna zit mijn venezuelaanse avontuur erop en zal ik wat optrekken naar het noorden, namelijk tot Costa Rica.

Wat ik hier ga doen is ook voor mij nog een grote verassing, ik begin iig in de hoofdstad, San Jose, daar krijg ik nog 1 week spaanse les, en daarna kan ik 2 maanden ingezet worden voor verschillende projecten, deze kunnen verschillen van projecten met schildpadden aan de kust tot projecten in nationale parken voor onderhoudswerk tot sociaal werk in de steden, heel breed dus. Hierna wordt het natuurlijk weer tijd voor een nieuwe uitdaging en zal ik mijn vrijwilligerskrachten op een iets meer gecivilizeerd land botvieren.

Namelijk Amerika! Hier doe ik vrijwilligerswerk in de nationale parken in de staat Arizona, parken waar ik onder andere volunteer zal spelen zijn: 'The Grand Canyon', 'Zion National Park', 'Walnut Canyon National Park', 'Gila National Forest' en last but not least 'Prescott National Forest' als ik ook daar 3 maanden de mensen en de natuur heb kunnen plezieren met mijn vrijwilligersbijdrage dan is het alweer tijd om terug naar mijn huisje te gaan in het prachtige Lonneker.

Met andere woorden, ik ben terug voordat jullie er erg in zullen hebben. Ik hoop dat jullie niet nu al afgehaakt zijn met lezen want volgens mij is mijn eerste stuk al aardig uit de kluiten gewassen, terwijl ik me nog zo had voorgenomen niet saai en langdradig te gaan worden op dit blog. Ik zal proberen het volgende verhaal wat beknopter te houden, maar op dit moment gaat er zoveel door mijn hoofd, en alles moet gedeeld worden;)
Als laatste zou ik nog graag even van de gelegenheid gebruik willen maken om iedereen die nog niet uitgenodigt is voor mijn afscheidsfeest maar toch graag afscheid van mij zou willen nemen alsnog uit te nodigen, om op vrijdag vanaf 20:00 uur nog even gedag te komen zeggen. Ik zal mij bevinden aan de walhofstraat 57 in café 'De Stoep'. Dus kom gezellig met mij een afscheidsbiertje drinken.

Hopelijk tot dan allemaal, en anders tot over 8 maand,
Ik zal jullie allemaal heel erg missen...

Grrrrrrroeeeeeeeeeeeetjeeeeeeeeessss!

  • 06 Oktober 2010 - 22:12

    Moeder:

    och was ik maar bij moeder thuis gebleven..och was ik maar...

  • 07 Oktober 2010 - 10:58

    Yvette/activity Int:

    Nogmaas: heeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier óók op het fééstje!!

  • 07 Oktober 2010 - 14:13

    Marleen:

    Ik ga je blogs volgen hoor Basje !
    Super veel succes en plezier, en wel terug willen komen..!! haha anders kom ik je halen
    Tot op je feestje
    Liefs

  • 07 Oktober 2010 - 14:16

    Anne-lotte:

    Bas, ik wens je heel veel plezier de komende maanden! Volgend jaar tegelijk beginnen met studeren dan maar? Haha, nouja, ik hoop dat je een mooie tijd gaat hebben.

  • 07 Oktober 2010 - 15:22

    Carianne:

    Hee Bas,
    Okay, hoelang blijf je er nou? 8 maanden? Zo chill zeg!

    Veel plezier en eerst natuurlijk een goede reis!! :D

    ¡Adíos!

  • 07 Oktober 2010 - 17:41

    Hidde B.:

    Succes dr mee Bas! Ik ga je wel volgen :D

  • 08 Oktober 2010 - 20:53

    Danny:

    live uit cafe de stoep. de groeten en ik wens je veel succes en fun met je uitdaging. grt danny hogeweg

  • 09 Oktober 2010 - 18:14

    Katja:

    Gisteren was gezellig:D
    Ik ik hoop dat je onze taart leuk vond ontdanks dat hij waarschijnlijk nergens naar smaakte..
    Heeeeel veel plezier!!

  • 10 Oktober 2010 - 07:49

    Mayke:

    Bas het klinkt allemaal geweldig ik wens jou een veilige vlucht toe en ben heel erg benieuwd naar al je avonturen het klinkt super spannend keep in touch heel veel suc6

  • 10 Oktober 2010 - 15:21

    @rjen:

    Hee Bas
    heel veel plezier met je VeCrUsa reis
    je afscheidsfeest was echt supergezellig en ik hoop dat je nog veel aan ons blijft denken


  • 11 Oktober 2010 - 14:50

    Maureen:

    Wat klinkt dat allemaal ongelooflijk spannend Bas! Ik leeft vooral ook mee met je moeder!!
    Liefs, Maureen

  • 18 Oktober 2010 - 18:50

    Monique:

    Bro, staat het niet op je lijstje om naar ons favo park... Bryce Canyon te gaan??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 39254

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: