Spanning en Sensatie in Venezuela - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu Spanning en Sensatie in Venezuela - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

Spanning en Sensatie in Venezuela

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

16 Oktober 2010 | Venezuela, Puerto La Cruz

Het is alweer een week geleden dat ik vertrok. een week waarin ik ook veel mee heb gedaan aan de hang(mat)cultuur die hier hangt maar waaarin we ook superveel hebben gedaan, ik was van plan een chronologisch verhaal te gaan vertellen maar ik denk niet dat dat gaat werken dus bij deze gewoon een lekker rommelig verhaal:
we hebben elke dag ongeveer 4uur spaanse les, het is helaas zeer oneffectief met onze Marcus die geen engels spreekt en ons alleen werkwoorden en woorden dicteert die we moeten overschrijven. hopelijk wordt het beter. Verder is de lodge dus zeg maar 200 meter van het strand vandaan dus ook springen we uiteraard vaak in het warme soepje genaamd de zee (ook skinnydipping @ night was onderdeel van het programma) verder hebben we ´s avonds een merengue/salsa les gehad waar de venezuelanen zich kapot om hebben gelachen, al die europeanen met die stijve heupen:P verder is er bij de lodge zelf een klim/abseilmuur om te oefenen voor de grote klimtocht op de Roraima.
Gisteren hebben we geoefend voor de eerste tour die we gaan maken (die morgen begint). Het is een kayak-tour en dus moesten we in de zee flip-overs oefenen zodat je als je omslaat niet in paniek raakt en gewoon rustig de kayak uitzwemt (hadden we die cursus nou ook maar gehad op de bird he monique;))
Verder is er in het kleine plaatsje playa Colorada, waar de lodge dus is. Een soort naschoolse opvang voor alle kinderen. daar krijgen ze dansles, tekenles, engels en dat soort dingen (wat over het algemeen inhoud dat je een paar rondrennende en gillende kleuters in toom moet zien te houden) maar het is heel leuk om te zien dat je de kinderen 2 uurtjes plezier kan brengen. Deze opvang word namelijk dus door de vrijwilligers geregeld. En ook al ben ik er nog geen, ik mag gewoon mee als ik een vrije middag heb. Dit heb ik gisteren dus gedaan. Ik ben door iedereen uitgelachen met mijn ietwat minder soepele europeaanse heupen, maar toch was het superleuk. hopelijk komen hier links straks een paar foto´s te staan over dus die opvang en onze geweldige slaapzaal genaamd de ´bird cage´ wat neerkomt op een dak met een muskitonet eromheen en 10 hangmatten waar je eigenlijk heel goed in kan slapen zogauw je er gewend aan bent. Verder als je denkt dat het hele feestje zo nog niet compleet is. hebben we (marit (zie mijn reisvrienden) en ik) met een Nederlands meisje (Ilonka) Oliebollen gebakken voor het afscheid van Ilonka, het was HILARISCH want we hadden geen weegschaal dus hebben alles een beetje gegokt, uiteindelijk waren ze een beetje te bebloemd, omdat we dachten dat het een deeg moest worden terwijl het gewoon vloeibaar moest blijven maar verder waren ze echt superlekker, het was hilarisch om zoiets typisch nederlands te maken met 35graden celcius en uitzicht op palmbomen en strand.
Heb ik dit jaar toch nog oliebollen gehad met zicht op oud en nieuw.

Dit is zo´n beetje nog niet de helft van wat we allemaal meegemaakt hebben. IIG, het is GEWELDIG! ik geniet met volle teugen...

dus ik zeg: tot de volgende keer!

grtzzzxx

  • 16 Oktober 2010 - 15:56

    Daphne(=jaloers):

    oooh Bas! wat klinkt dit leuk allemaal! en dan zit ik hier in een leeg-basloos huis zo'n gaaf verhaal over jou te lezen! heel leuk dat je vandaag even belde, ik ben blij dat het zo leuk is! tip: vaak oefenen, dan zijn die stijve heupen snel elastisch:P veel plezier met je kayak-tour! I miss you my brother, xxxx

  • 16 Oktober 2010 - 16:00

    Nog Ein Mal Daphne:

    woww, dat is vast wel een droom die uit komt voor jou he? die hangmatten waarin jij ook nog lekker de komende tijd in mag gaan knorren? en die andere foto, is die linkse-knapperd mijn broer?:O
    heel veel liefs en ook veel groetjes van oma! xxxx

  • 16 Oktober 2010 - 16:16

    Niek:

    Heeey Bas!
    Dat klinkt echt super gaf allemaal man! De foto's zien er ook leuk uit. Plaats je straks nog meer fotos op hyves een keertje? Ik ben erg geinteresseerd om ze te bekijken!!
    Enne,, gewoon blijven oefenen he met het salsa dansen;)
    trouwens, dat meisje op die foto ziet er wel leuk uit,, word dat nog wat bas?

  • 16 Oktober 2010 - 18:19

    Eva-Maria:

    Dat wordt elke nacht stiekem je 8jes oefenen bas ;)
    wees maar blij met vorig jaar, anders was t vast nog 19x zo er g geweest :p

  • 16 Oktober 2010 - 22:25

    Ladymama:

    Bas, indrukwekkend verhaal!! Graag zie ik een foto van mijn Salsa dansende zoon!!
    veel plezier met kanoen, geniet er van en fijn te horen dat je zoveel meemaakt!!
    xxxx


  • 16 Oktober 2010 - 22:35

    Frank:

    salsa is een 'state of mind' zeggen ze (de kenners), de heupen volgen dan vanzelf. Zit er trouwens vis?

    grfr

  • 17 Oktober 2010 - 16:22

    Alya:

    klinkt super super leuk bas! foto's zien er ook heel leuk uit. enne, ik moet zeggen dat dat blonde meisje (zal wel marit zijn) er ook niet slecht uit ziet ;) genoeg om van te genieten dus.
    veel plezier nog en blijf schrijven!

    kuskuskus

  • 18 Oktober 2010 - 19:07

    Monique:

    Hi Bro,
    Idd hadden we die cursus ‘hoe om te slaan in een kayak’ maar in de bird gehad. Boudewijn kan je er ook alles over vertellen.. Die is tegenwoordig aan het waterkanopoloën:)
    Wat heb jij gedann… SKINNYDIPPING??? Hoezo??? Met wie??? Je begrijpt dat ik nu echt enorm nieuwsgierig ben geworden!!
    Jij eet oliebollen?? Wij pepernoten EN zelfgemaakte appeltaart, bijna mijn B-day:)
    Veel plezier op je kayaktocht, ik ben erg benieuwd wat je daarmee allemaal gaat meemaken en wat voor wilde dieren je gaat ontmoeten…
    xxx

  • 20 Oktober 2010 - 19:20

    :

    Will you bake next week more oliebollen for me? XX Your loving Abuela XX

  • 21 Oktober 2010 - 07:07

    Kikker:

    ach, wat is het toch saai op school! dus ik d8 laat ik is naar mijn brother zn site gaan! ik heb dit verhaal echt al 4x gelezen ofzo:P ik vond het echt heel leuk om je gisteren te spreken! ik spreek je vast snel wel weer, xxxxx

  • 21 Oktober 2010 - 19:44

    Gitta:

    ha bas, om spaans sprekende en salsadansende heren wordt in nederland gevochten!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 39248

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: