Craziness @ Orinoco Delta - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu Craziness @ Orinoco Delta - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

Craziness @ Orinoco Delta

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 November 2010 | Venezuela, Puerto La Cruz

Beste Nederlanders!
Hier nog een kleine update van bas uit Venezuela!
Zoals de meestje misschien wel wisten hebben ik en mijn reismaten ons de afgelopen week met onze rode kayakjes op de orinoco delta gestort. Ik zou jullie graag een zeer positief verhaal vertellen over de Orinoco Delta, helaas had ik de hele week 39 graden koorts, buikpijn en hoofdpijn. Dus echt heb ik er niet van kunnen genieten. Wel hebben we het geluk mogen hebben een redelijk grote harige spin gezien te hebben (foto zal hopelijk volgen), dit was de eerste nacht al, voordat we uberhaupt in de kayak zaten:P. Ook hebben we een 2 meter-lange slang gezien, wat in de eerste instantie geen probleem was, want hij lag gewoon rustig opgekruld te slapen. maar ik was dus ziek en mocht dus bij de gids in de kayak die al het peddelwerk deed, even niet bessefende dat hij naarde toe zou gaan peddelen om vervolgende dus de slang te gaan porren als ik er recht onder zit. Het werd pas arelax toen de slang als een bezetene op en neer ging bewegen en glibberen, maargoed ik leef nog! Ook hebben we nog een paar kaar dolfijnen gezien.

meer leuke orinocoweetjes:
-wc´s: er zijn geen wc´s, men graaft een gat, doet zijn behoefte, graaft het gat dicht en verbrand het toilet-papier (doe het snel, want je hebt zowiezo al minimaal 10 muggenbeten op je kont)
-the native warao´s zijn leuk maar ze hebben amper tanden, soms een zwart stompje (ook de kinderen) en volgens mij hebben ze het saaiste leven wat je je maar voor kan stellen
-apen zijn leuk en zijn er veel, maar howler monkey´s zouden niet de behoefte moeten voelen iedereen ´s nachts wakker te houden
dit in de jungle, met 39 graden koorts maakt het misschien toch wel de zwaarste week in mijn leven, maar de overwinning voelt goed!

kijk voor alle foto´s op

http://basmast1.hyves.nl/album/56605139/Venezuela/qnNITzRz/

hopelijk volgen er ook nog meer foto´s van de orinoco delta, maar ik erger me hier iedere keer weer aan hoe langzaam het internet is:P

Morgen gaan we naar Isla Margharita wat een heel mooi en toeristisch eiland is. Dus wie weet ga ik me hier toch nog verwend voelen want op de planning staat een all-inclusive hotel(H).

daarna probeer ik snel weer een keer up te daten!!

Adios Amigos!

  • 03 November 2010 - 16:21

    Elvire:

    Broertje!
    Supervet verhaal en ik vond het heel leuk dat je me vandaag belde!
    Ik hoop dat ik je rond de jaarwisseling kan zien! Ik ga nu je foto's op je hyves bekijken! ben benieuwd! Veel plezier X

  • 03 November 2010 - 16:46

    Dammie:

    klinkt super leuk allemaal, vooral die slang! iets minder is dat je ziek was, (je bent weer bijna helemaal beter toch?) ik ga nu de foto's kijken! het was leuk om je gister even te spreken, veel plezier daar met alles en tot snel weer spreken! xxxxxxxxxxxx

  • 03 November 2010 - 17:04

    Mama:

    lieve Bas, gelukkig ben je niet meer ziek..das echt niet fijn in zo'n apespinneslangemuggeland....
    fijn dat je gisteren belde, en de foto's zijn prachtig..
    love mama

  • 03 November 2010 - 17:33

    Maureen:

    Hoi Bas,
    Wat zul je je rot hebben gevoeld zeg! Blij dat je weer beter bent. De foto's zijn prachtig!
    Maureen

  • 03 November 2010 - 17:57

    Anne:

    Hee Bas,

    Ontzettend leuk om hier over al je avonturen te kunnen lezen! Ik hoop dat je je weer wat beter voelt zodat je weer volop kan genieten van alle mooie en leuke dingen daar. Ik vond het leuk je vanmiddag even gesproken te hebben op MSN!

    Veel plezier in het hotel! :P
    xxx

  • 04 November 2010 - 06:19

    Maartje:

    Ha Bas,

    Stiekem de gids laten peddelen he?! Slim van je ;) Grapje hoor, balen dat je zo ziek was.

    Verder wil ik je even een tip geven. Let niet alleen bij het plassen op de muggen, maar bedek ook 24-second je voeten. Hanneke en ik hadden in Fiji op een gegeven moment meer dan 100 beten per voet. Op zo'n moment voelt amputatie als een reele optie..

    Veel plezier op Isla Margharita. Volgens mij kan je daar supermooi duiken.

    groetjes!

  • 04 November 2010 - 09:03

    Kwade Howlermonkey:

    Dat moet jij zeggen kerl, jij bent hier degene die als een bezetene door de jungle rent en schreeuwt. Weet je hoe gestresst wij daarvan worden? We zijn verbaasd dat je nog niet bent opgegeten door de plaatselijke junglebewoners. Ik vind dat je maar even naar jezelf moet kijken voordat je over ons gaat klagen.
    Mvg,
    José

    P.S.: Heb jij serieus een kabel nodig om over een rotswand te klimmen? Amateur...

  • 04 November 2010 - 14:04

    De Carli:

    goed bezig Bas! hopelijk zijn jullie allemaal terug beter.
    groetjes uit Merida :-)

  • 04 November 2010 - 16:26

    Ilonka:

    Oh BA toch : hoop dat je je nu weer wat beter voelt!

    Heel veel plezier in isla margarita. Ik weet wel toen wij er na de delta aankwamen het als het paradijs op aarde voelde. Opeens heel veel luxe: bedden, toiletten, water zonder aqua tabs noem het maar op! :) Heel veel plezier!!

    X

  • 06 November 2010 - 09:50

    Daphne:

    (L)(L)(L)

  • 08 November 2010 - 16:05

    Monique:

    Ha Bro,

    Ik vraag me ernstig af waar je last van had, een bezoekje van Campylobacter jejuni, Salmonella sp., Shigella sp, Giardia lamblia, Entamoeba histolytica (dysenterie), Cyclospora cayetanensis of gele koorts 'de oerwoudvorm'? Over een weekje kan ik het je vertellen, want dan heb ik mijn tentamen gehad =D

    EnJoy,
    Big Kiss uit de Bieb!
    xx

  • 08 November 2010 - 16:09

    Monique:

    Super toffe foto's!
    Wat een mooie natuur:)

    En Maartje: met kerst weet ik wellicht wat meer over het amputeren der voeten...:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 39255

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: