Isla Margarita en Caripe - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu Isla Margarita en Caripe - Reisverslag uit Caripe, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

Isla Margarita en Caripe

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 November 2010 | Venezuela, Caripe

Hola Amigos!
Het is weer een poos geleden dat ik geupdate heb, voornamelijk omdat ik gewoonweg geen tijd gehad!
Zoals normaal zit ik weer met belach3elijk veel stres en haast achter de computer maar ik ga proberen er wat leuks van te maken. Meteen na de vorige update hebben we met de groep (uit onszelf) een tour naar Isla de margarita ondernomen. Helaas heerst hier dengé en zijn we dus maar met zijn 5jes gegaan. We hadden een all-inclusive hotel nog geen 100 meter bij Playa el Agua vandaan, dit is een van de toeristische maar zeer mooie stranden van Playa el Agua (wit strand, palmbomen, hoge golven, veel winkeltjes/cafés/restaurantjes en heeel veel verkopers die je alles wat los en vast zit proberen aan te smeren). Het geweldigste van heel Isla de Margarita is toch wel gewoon het genieten van een heerlijke pina colada aan een van de geweldige tropische bounty stranden. Maw, we hebben hier gewoon echt genoten van het leven en ook al viel het hotel een beetje tegen, Isla de Margarita is zeker een must voor iedereen die ooit naar Venezuela afreist. Wat ook wel grappig was, was dat we op zondag de ferry terug moesten nemen naar het vaste land, maar we hadden niet van tevoren een kaartje gekocht. Ons niet beseffende dat zondag de dag is voor iedere weekend-margarita-ganger om terug te gaan naar het vaste drama. Nouja, het komt er op neer dat we alleen nog maar terug konden komen naar het vaste land als VIP. Zoals sommige mensen misschien wel weten bevalt het mij heel goed om VIP te zijn, maar dit was gewoon pure afzetterij. Het kwam er namelijk eigenlijk gewoon op neer dat je 2x zoveel beaalt voor een ietsie grotere stoel, maar de champagne met kaviaar waar ik op zat te wachten kwam dus niet.
Toen we terug kwamen in de lodge hoorde we eigenlijk pas het slechte nieuws over dat iedereen dus dengé had, terwijl we dus gewoon dachten dat het een virus was wat heerste. We gingen dus helaas op de volgende tour naar Caripe met dezelfde groep mensen als waarmee we naar Isla Margarita gingen (zelfs nog 1 persoon minder omdat zij helemaal niet bij de `travelling classroom` hoort) en aangezien ook onze gids Luis dengé heeft gingen we met Jorge. Dus Jana, Marit, Robin, Ik, Jorge en onze vreselijke spaansleraar Marcos vertrokken naar Caripe. We vertrokken in de gebruikelijke jeep met alle backpacks, het kookgerei, het voedsel en alle andere benodigdheden worden op het dak gebonden met een zeil en een touwtje. De wegen in venezuela zijn levensgevaarlijk, het komt bijvoorbeeld voor dat er gewoon een gigantisch gat midden in de snelweg zit. je raad het al; onze hele krat vol kookgerei vloog van het dak af in een van de wilde bochten. Dus stoppen we natuurlijk midden op de weg, iedereen rent de jeep uit om over de hele weg bestek, pannen etc etc op te rapen, het was een hilarisch gezicht iedereen zo over de weg te zien rennen (ik was zelf als laatste want ik moest mijn bergschoenen nog aan doen). Toen we 2uur later toch gewoon veilig met al onze bagage (ook al is er toch niet altijd genoeg bestek op de een of andere manier) in caripe waren aangekomen, moesten we tenten opzetten naast een grot. Het is een hele speciale grot, er woont namelijk een soort vogel die lijkt op een kleine adelaar met snor. Die komt elke avond als het donker word naar buiten en gaat dan vervolgens als het licht wordt de grot weer in.
Hier hebben we dus naar gekeken de eerste avond en de volgende ochtend hebben we een toer gekregen door de grot. Dit was shocking en ik heb me ook een beetje geirriteerd, onze gids vergeleek namelijk iedere stalagmiet met een stijve penis en iedere stalagtiet met een tiet, zeer irritant. Verder zijn de meeste van jullie vast wel eens in zo´n grot geweest met stalag(m/t)ieten. In Europa word je verboden ook maar iets aan te raken omdat je bij iedere aanraking 30jaar natuur verwoest ofzo. Hier was het omgekeerd, namelijk: men pakt alles vast wat je maar ziet... de gids slaat en schopt de stalag(t/m)ieten om te laten horen wat voor een geluid het maakt en gaat ze zelfs met zijn sleutel te lijf. Je kan wel begrijpen dat ik blij was toen ik weer levend uit de grot kwam. Ook hebben we die dag (dinsdag) een hele mooie wandeling gemaakt naar een waterval en daarna zijn we opgehaald door Jose (ja meggie het is echt waar, i meat the Jose). Die ons vervolgens naar zijn boerderij bracht waar we de rest van de week verblijven. De familie van Jose behoort duidelijk tot de upper upper upper class van venezuela, ze hebben douches een normale keuken, een toilet en een hele grote boerderij, heel mooi! Vandaag hebben we vanochtend een 4uur lange hike gemaakt, gelukkig zijn we maar 2x verkeerd gelopen. We kwamen uit bij een van de mooiste watervallen die ik ooit had gezien! I loved it! hij was 80meter hoog met een soort van laagjes, en we hebben heerlijk vervrissend gezwommen in het stukje rivier eronder. Vanmiddag hadden we een weer een vreselijke spaanse les waar ik totaal niets van heb geleerd, heel frustrerend dat onze stomme spaansleraar is meegekomen op deze toer, maar niets aan te doen.
voor vanavond staat er nog pizza op het programma en een leuke marshmallow avond bij het kampvuur.
Sorry voor de rommeligheid alweer maar ik heb zoveel te vertellen en zo weinig tijd!
Foto´s zullen volgen maar heb ik nu niet bij me.
bedankt voor het lezen
XXXXXX

  • 11 November 2010 - 00:41

    Elvire Mastboom:

    SOG SOG Tentamenstress...
    4 tentamens gehad..1 to go.
    Daarna hoor je van me over kerst!!
    Jij zegt ook al dat Isla Margarita zo mooi is, dit eiland staat bij deze op mijn wanna-go-there-list!
    MARSHMALLOWS zijn de beste.
    BRR het is koud hier..ik ga mn bed in duiken.

    Hablas un poquito de español ya, podemos practicar entonces! Mucha suerte! Beso y brazo

  • 11 November 2010 - 06:44

    Ilonka:

    haha, klinkt allemaal heel goed! Zit hier lachend achter de computer! Succes met marcos en geniet van alles (zelfs de stomme dingen), want ik ben al weer aan het werk in Nederland en kan je vertellen dat dat verre van grappig is!!!

    Veel beterschap voor de zieken en nog heel veel plezier!!

    X

  • 11 November 2010 - 08:33

    Maureen:

    Hoi Bas,
    Klinkt goed allemaal! Wel sneu voor de zieken. Geniet maar wat je genieten kunt!
    Maureen

  • 11 November 2010 - 09:29

    Anne:

    Hahahaha geweldig verhaal Bas! Je schrijft echt super leuk!

  • 11 November 2010 - 20:10

    Meggie:

    hahahahahahhah jose!!!!!!!!
    en ook nog een rijke! misschien is hij toch erfgename van een fastfoodketen...
    klinkt echt geweldig bas!!!!
    was mijn voorspelling toch een beetje uitgekomen...

  • 11 November 2010 - 21:55

    Pw:

    Weer een heel leuk verhaal Basco. Blij dat je weer beter bent. Hopelijk geneest de rest van je groep ook snel. Weer een heel boeiende tijd gewenst en alle goeds voor iedereen daar.

    pw

  • 11 November 2010 - 22:48

    Mama:

    was vandaag met Gitta op een cursus in Noordwijk aan zee, even op het strand bijna weggewaaid en bevroren..wel verfrissend!!
    Spannend verhaal Bas!!
    Veel beterschap aan iedereen!!

  • 13 November 2010 - 09:45

    Dammie:

    lieve broer, wat klink dit leuk allemaal om te lezen! (behalve dat van dengé natuurlijk, maar ik ben allang blij dat jij beter bent!) heelveel plezier daar en tot snel weer spreken! xx je zusje, i miss you!

  • 16 November 2010 - 11:22

    Frank:

    ik durf t haast niet te vragen, maar... zit er ook vis?

  • 18 November 2010 - 20:15

    Monique:

    Hi Bro,
    Terwijl Dammie met je aan de foon is laat ik ffies een berichtje achter, mooi verhaaltje weer en zorg dat je GEEN denge krijgt. Zoals ik in mijn studieboeken kan vinden is dat niet echt aan te raden, dan kan je beter een winterteen of een appelneus of een krentenoor hebben:)
    Succes i/h malaria gebied...
    I will talk to you NOW!!!
    xx

  • 27 November 2010 - 14:10

    Niek:

    Hahahahah dat klinkt echt hilarisch! Ik zie het al helemaal voor me:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 39254

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: