On Top of Roraima; Hotels and Jacuzzi´s! - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu On Top of Roraima; Hotels and Jacuzzi´s! - Reisverslag uit Puerto La Cruz, Venezuela van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

On Top of Roraima; Hotels and Jacuzzi´s!

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

03 December 2010 | Venezuela, Puerto La Cruz

Dag beste lezers!

allereerst: WE CONCOURED RORAIMA!!!
het is een wonder... het was afzien!
Bloed, zweet, modder, muggenbeten, rivieren, hiken, klimmen, stank en een hele sterke wil om te overleven en de top te bereiken zijn denk ik zo´n beetje de kernwoorden die de roraima enigszins kunnen omvatten. Het heeft niet heel veel zin om elke dag onderling te omschrijven wat we gedaan hebben, want het was iedere dag gewoon lekker 5 uur op die hiking boots de bergen in. Het was heel apart, het ene moment kon je een stralende zon hebben en 25graden en het volgende moment was alles bezaaid in wolken, zag je helemaal niets meer, werd het koud en moet je je regenjas aantrekken. Het was wel echt ultiem gaaf om de top bereikt te hebben met de hele groep en je raadt het nooit! Op de top van de Roraima zijn hotels, en niet zomaar hotels, het zijn echte grotten waar je je tent kan opslaan. De andere faciliteiten zijn: geen douche (behalve als de grot lek is), geen wc (men toileteert in een plastic zakje wat vervolgens de chocolat tube (verzachtende naam van shit tube) ingaat en wat je pas beneden weg mag smijte. Het ecosysteem op de top van de Roraima is namelijk zo fragiel dat menselijke uitwerpselen de hele boel maar kapot zouden maken. Goed dat was uiteraard een hele ervaring, maar het is allemaal hee schoon hoor, maak je geen zorgen. ´s Avonds kan je je namelijk in een van de natuurlijke 5graad warme jacuzzi´s wassen met blauwe zeep (want die is biologisch afbreekbaar). Luxe Luxe Luxe hoor daar op de top van die Roraima! Het was wel echt een geweldige ervaring en wat ik toch wel het allerleukste vond was het lopen naar een klif van de Roraima, en daar dan overheen gaan hangen. Dan kijk je dus een gigantische afstand naar beneden, met uitzicht over de hele Gran Sabana en een heel stuk van de Roraima. Je weet dan even niet meer wat boven en onder is en er komen gekke dingen in je op Het geeft in ieder geval een gigantische adrenalinekick! Toen we een dag later weer naar beneden gingen (we zijn 2 nachten in het hotel gebleven), moesten we een gigantische afstand afleggen, we zijn namelijk in 3dagen naar boven gekomen maar moesten in 2dagen naar beneden. Maar misschien was het wel goed, want iedereen was moe, stonk en kon wel weer enigszins civilizatie gebruiken:P. Toen we weer aan waren gekomen bij ons Jeepje zijn we in vogelvlucht naar een hotel gegaan in Santa Elena en na een heerlijke douche zijn we naar Brazilië geweest. Behalve 4 extra stempels in mijn paspoort (venezuela uit, brazilie in, brazilie uit, venezuela in) hebben we een onbeperkte bbq plaats voor 6euro failliet gemaakt. Dat was echt het beste wat je maar kon hebben na de Roraima, onbeperkt VLEISCH! Daarna hadden we nog een uurtje voor souvenirsshopping, helaas heb ik geen hangmat gevonden en met mijn schoenmaat 46,5 waren ook slippers onmogelijk te vinden. Dit was dus allemaal gewoon geweldig, en ik geniet zo van venezuela! Helaas was het al wel onze laatste trip, maar... IK WIL HIER NOG HELEMAAL NIET WEG! ook al heb ik wel heel veel zin om naar Costa Rica te gaan.

beste mensen, ik hoop dat ik het net zo naar mijn zin ga hebben in Costa Rica als ik het hier heb gehad, Ik heb genoten van ieder moment, iedere beklommen berg, iedere waterval en iedere kayaktrip etc etc etc

Op naar Costa Rica!xxx

PS. ik heb goed nieuws! Ik heb eindelijk nog wat foto´s kunnen uploaden, dus ga snel naar http://basmast1.hyves.nl/album/56605139/Venezuela// er zitten een paar best leuke tussen!
en excuses voor de onleesbaarheid maar mensen wachten op mij om te lunchen!:D

  • 03 December 2010 - 17:51

    Elvire Mastboom:

    Broertje!! Geweldig! Wat een ervaring! Ik kan me voorstellen dat dat Roraima beklimmen best wel afzien kan zijn zeg! Ik heb het nu zo druk hier, maar ik weet zeker dat alles goed gaat komen, met in het vooruitzicht hebbende dat ik over 3 weken bij jou samen in een hangmat in Costa Rica kan gaan chillen!! Tot snel bro X

  • 03 December 2010 - 17:58

    Aileen:

    Basje(L)

    Ben nog steeds jaloers dat je daar zit! Maar wel fijn dat je het daar leuk hebt (gehad).
    Ik heb iets waar jij jaloers van wordt(A) Ik ben naar het concert van Lady Gaga geweest:D Ik zat daar echt van aah dit zou Basje zo leuk vinden!
    Maar heeeeeel veeeeel plezier in Costa Rica.

    xxx

  • 03 December 2010 - 22:12

    Mama:

    indrukwekkend!
    goede reis naar Costa Rica!!
    xxx

  • 04 December 2010 - 08:45

    Je 15-jarige Zusje:

    Lieve grote broer van mij, wat gaaf dat je die hoge top hebt beklommen!
    Was het leuk om te pp'en in een zakje? Haha,
    Jij gaat het zekerrrr heel erg leuk hebben in Costa Rica,
    daar is het immers PURA VIDA!
    En het is natuurlijk Suuuper leuk dat elvire je gaat opzoeken!
    Veel plezier nog in Venuzuela en ook met Sinterklaas.
    En daarna in het mooie Costa Rica,
    Ik denk heel veel aan jou en het was heel lief dat je me belde op m'n b-day!
    Bedankt nog voor de hele dvd-box van Gooische Vrouwen!
    Xxxxx vanuit m'n iPod

  • 04 December 2010 - 08:45

    Je 15-jarige Zusje:

    Lieve grote broer van mij, wat gaaf dat je die hoge top hebt beklommen!
    Was het leuk om te pp'en in een zakje? Haha,
    Jij gaat het zekerrrr heel erg leuk hebben in Costa Rica,
    daar is het immers PURA VIDA!
    En het is natuurlijk Suuuper leuk dat elvire je gaat opzoeken!
    Veel plezier nog in Venuzuela en ook met Sinterklaas.
    En daarna in het mooie Costa Rica,
    Ik denk heel veel aan jou en het was heel lief dat je me belde op m'n b-day!
    Bedankt nog voor de hele dvd-box van Gooische Vrouwen!
    Xxxxx vanuit m'n iPod

  • 04 December 2010 - 13:45

    Monique:

    Hi Bro,
    Mooie uptdate en leuke foto's, alleen die Lady Gaga achtergrond is wel erg disturbing als je probeert te concentreren op de pica's..
    Viel Spass @Costa Brava, Rica bedoel ik;)
    xxx
    En je weet wat ze zeggen van mannen met grote voeten...??
    Die hebben grote schoenen nodig:):)

  • 04 December 2010 - 15:32

    Hanneke En Maartje:

    Neef, terwijl wij glibberen over de besneeuwde stoepen slinger jij met een liaan door de jungle!

  • 06 December 2010 - 21:17

    Helga:

    Hoi Bas,
    We kennen elkaar weliswaar niet persoonlijk maar ik heb de afgelopen periode genoten van jouw Venezolaanse verhalen. Jouw verhalen en die van Marit(jouw reisgenote en mijn dochter) gaven ons een aardig compleet beeld en een goede indruk van al jullie belevenissen. Heb van Marit begrepen dat jullie vandaag afscheid van elkaar en de groep hebben genomen en dat jij je reis vervolgt richting Costa Rica.Heel veel plezier gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 39252

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: