Ciao Venezuela y hola Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu Ciao Venezuela y hola Costa Rica - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Bas Mastboom - WaarBenJij.nu

Ciao Venezuela y hola Costa Rica

Door: basmast

Blijf op de hoogte en volg Bas

11 December 2010 | Costa Rica, San José

De laatste dagen in Playa Colorada hebben we met zijn allen echt nog even Real Venezuelan quality time gespeerd. dit houd in: gaan naar puerto la cruz, hamburguesas met bier voor 4 euro, barbequeen en cocktailes aan het strand, veel feestjes, maar ook het verwelkomen van de nieuwe traveling classroom (best pijnlijk:P) Op maandag 6 december was het toch echt afscheid nemen van venezuela en de hele geweldige travelling classroom waar we 2 maanden lang de venezuelaanse wildernis mee hebben overwonnen. Na de zekere traantjes begon dan mijn avontuur naar Costa Rica!!

Met de vluchten liep alles goed, ook al was het af en toe wel heel veel wachten. Op het vliegveld van San Jose was ik voor 5 minuten doodsbang. Totdat ik gelukkig een poppetje vond die met zijn bordje naar beneden met iemand stond te praten, maar het bordje zei Walter Mastboom dus dat luchtte op:P (ik had eigenlijk geen idee wat er zou gebeuren als ik in San Jose aan zou komen:P). Toen bracht de taxichauffeu me dwars door san Jose rush hour naar mijn gastfamilie. Het was weliswaar een in europa-bekende taxi-chauffeur. Hij doet namelijk mee aan marathons in europa verkleed als indiaan.


Goed toen kwam ik dus aan bij mijn gastgezin, ze zijn heel aardig, Monica en Freddy met 2 kinderen, Freddy (20) en Erica (22), die farmacie en fysiotherapie studeren. Monica was de kerstboom aan het optuigen toen ik binnen kwam, dat wil zeggen: een stuk conifeer dat mishandeld werd met veel te veel goude, witte en roze versiersels (arme conifeer). Verder, zijn ze allemaal telkens druk bezig met werk en studie dus heel veel zie ik ze niet. Ook ging ik zelf gewoon elke dag naar the Costa Rican Language Academy, daarna is het al een uur of 3 en dan moet je met de bus dus alweer een keer naar huis anders zit je in het donker in het centrum van San Jose. Op zich prima, iig voor mijn spaans wel! want in mijn gastfamilie spreekt niemand een woord Engels. Wel ben ik een keer na de les naar de bus gesprint met een nederlands meisje, en zijn we naar het nationale museum van Costa Rica gegaan. Het was nog 20 minuten open toen we binnenkwamen, maar eigenlijk was dat teveel. Zoveel was er namelijk niet te zien:P. Vanmiddag heb ik met mijn Duitse vriend Nils die ook in dit gastgezin woont, een gigantische fruitsalade gemaakt als bedankje. Ook is vandaag het festival de luces , festival van de lichten. wat betekent dat er door de stad in de nacht praalwagens met gigantisch veel lichtjes rijden dus daar vermaak ik me vanavond mee.



Daarna moet ik alweer mijn backpack in gaan pakken, want zondag begin ik aan een schildpaddenproject aan de kust voor 10 dagen. Ik zal geen schildpadden het strand op zien komen om eieren te leggen. maar ik zal de kleintjes die uit hun ei gekropen naar de zee zien/helpen schoffelen, wat een van de meest schattige dingen van de wereld blijkt te zijn. Dan op 22 december ben ik weer terug in San Jose om mijn lieve zuster Elvire te verwelkom in het land van haar 3e nationaliteit, om samen kerst en oud en nieuw te vieren onder een palmboompje aan het strand!



Wordt heel cool allemaal, ik hoor net van mensen dat ze mijn momenten wel eens missen...

mensen; voor iedereen genoeg momenten! even wachten tot ik weer terug ben, en ik zal weer meer dan genoeg momenten hebben om op jullie te storten!



CIAOCIAO


  • 11 December 2010 - 23:41

    Elvire Mastboom:

    It's gonna be amazing! you and me together with the palmtrees singing christmas songs all night long!

  • 12 December 2010 - 09:23

    Daphne:

    Heey Bas, poeh jou gastouders van 20 en 22 en dan al kinderen nog studerende, hihi. Hoe gaat het met je Spaans? Dat schildpadden project klinkt zoooo gaaf! En het wordt natuurlijk ook super leuk met Elvire. Wat ben ik jaloers op haar!! Ik spreek je snel weer lieve, grote broer xxxx

  • 12 December 2010 - 10:08

    Frank:

    De achternaam van je gastfamilie is toch niet Kruger he?
    take care,
    Frank v Sambeek
    p.s. en of er vis zit?

  • 12 December 2010 - 11:29

    Hans Sieverink:

    een bijzonder goedemorgen Bas

    Kerel wat maak jij veel mee, ik neem aan dat je straks je reisverslagen gaat bundelen in een boek en gaat overhandigen aan je DOS vrienden, ik heb nog niet alle reisverslagen gelezen maar dat ga ik nog wel doen. Bas zorg ervoor dat de familie Mastboom een begrip word in Latijns Amerika en hoe je dat doet moet je zelf weten !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ik ga nu ophouden want de tijd is kort nog 152 dagen zag ik net op je site het is voorbij voordat je het weet
    ps
    Wij (zondag ochtend dos vrienden met aanhang) hebben gisteren mogen genieten van een fantastische kerstmaal bij je ouders,met als chef kok Herman Walter de Blijker Mastboom en dat zonder een keuken brigade maar met wel een bijzonder goed team gastvrouwen ( je moeder en je zussen )
    Bas alvast fijne dagen en een goed en gezond 2010

  • 12 December 2010 - 15:54

    Mama:

    dear Bas
    mooi verslag weer..heel veel succes bij de schildpadjes en tot gauw spreeks

    xxx

  • 12 December 2010 - 21:32

    Marit:

    Bassie,

    voor het eerst nu een x jouw blog gelezen! Goed om te horen dat je heelhuids bent aangekomen. Hier in Merida alles goed, hebben voor volgend weekend Los Llanos (diertjes spotten) geboekt en we hebben nog steeds geen idee wat we daarna gaan doen haha.

    Have fun met de schildpadjes!

    Xx uit Merida

  • 13 December 2010 - 09:59

    Monique:

    Bro, succes met je Costa Ricaanse avontuur, geniet ervan, ik ga je nu mailen:)
    xx

  • 13 December 2010 - 10:58

    Ilonka:

    Hey bas,

    Ben jaloers op je ;-) Gewoon nog even heerlijk verder gaan na de TC!!! Heel erg veel plezier!!

    X

  • 16 December 2010 - 16:31

    Gitta:

    ha bas,
    Ben een tijdje niet op je site geweest en heb dus weer veel gemist. Steven zit nu in Australié.
    Prettige feestdagen daar met Elvire

  • 18 December 2010 - 19:34

    Alya:

    klinkt echt super super leuk! :D
    en veel plezier alvast bij je schildpaddenproject!
    mis je xxxxx

  • 18 December 2010 - 21:27

    Robin:

    Hey Bas

    Blij dat je goed toegekomen bent. Het zal wel even wennen geweest zijn veronderstel ik, iets wat evengoed voor ons het geval was hier in Merida. Ikzelf ben net terug van 3 dagen indrukwekkend en groots Caracas samen met Carl, diens vriend en Nana.

    We missen met z'n allen playa en onze TC. In je verslag las ik dat het pijnlijk was om de nieuwe TC te zien en dat is echt wel zo. Ik heb af en toe contact met hun en zal hun waarschijnlijk wel terug zien, maar het doet me inderdaad denken aan de prachtige tijd die we 2 maanden samen hadden met onze super TC.

    Hou je haaks en genieten hé maat!

    Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bas

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 39252

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2010 - 20 Mei 2011

Bas in VE|CR|USA

Landen bezocht: